Tracking på Google
Få sat konverteringssporing op i Google Ads og Google Analytics
Så du kan se om du tjener penge eller smider penge ud af vinduet
Mange går laaaaaangt udenom de tekniske opsætninger i Google Ads og i Google Analytics, og det mest tekniske er typisk at opsætte konverteringssporing.
Google Ads er et fedt værktøj, fordi det giver en mulighed for at spore sine konverteringer (salg) hvis du har en webshop, eller når du generer leads, hvis folk skal ringe til dig eller udfylde en kontaktformular.
Ligemeget om du driver den ene type virksomhed eller den anden, SKAL du ha’ sat konverteringssporing op, ellers ved du ikke om det du gør er godt eller skidt.
At opsætte konverteringssporing er afgørende for at forstå din investeringsafkast (ROAs) og sikre, at dine Google Ads-kampagner VIRKER !
Derfor er det vigtigt du får sat alt det tekniske op inden du går i gang med at annoncere på Google
Hvilke typer af konverteringer kan du spore med Google ?
Google definerer fem hovedtyper af konverteringshandlinger, som du kan vælge imellem, når du opsætter konverteringssporing i din konto:
Handlinger på hjemmesiden: Dette er de mest grundlæggende eller velkendte typer af Google Ads-konverteringer. En handling på hjemmesiden kan være et køb, udfyldning af en formular, klik på en knap og mere.
Telefonopkald: Denne konverteringstype er også meget populær, da det simpelthen er et opkald til din virksomhed, der stammer fra dine Google Ads-annoncer.
App-installationer og konverteringer i appen: Disse gælder kun for virksomheder, der annoncerer en app. Deres formål er at tælle app-downloads eller andre interaktioner inden i en app.
Importeret eller offline konverteringer: Dette er handlinger, der foregår offline, men som måske stammer fra en annonce. Du ville importere disse sporingshandlinger offline, såsom et salg over telefonen eller en handling i person, via en kundeværdistyringsplatform (CRM).
Lokale konverteringer: Når nogen udfører en handling, der er specifik for en annoncørs fysiske beliggenhed under eller efter interaktion med en annonce, betragtes det som en lokal konverteringshandling. Disse er automatisk defineret for dig af Google Ads, da de kun forekommer på tværs af Googles produkter eller tjenester, som f.eks. Google Maps. Nogle eksempler på lokale handlinger er klik for at ringe, visning af en menu eller få rutevejledning.
Sådan sætter man tracking op i Google Ads
Få sat tracking op, nemt og hurtigt af en ekspert
Få sat sporing op og rettet eventuelle konverteringsfejl på din konto, som vil forbedre dit setup.
Jeg går tingene igennem og sætter det hele op efter om du er en webshop eller sælger ydelser hvor man skal kontakte dig.
Udfyld formularen og jeg vender tilbage med hvad der skal gøres for at jeg kan se din konto.
Et udpluk af andre virksomheder jeg har hjulpet, med mere synlighed på Google
Hvem er din Google Ads Specialist?
HEJ – Mit navn er Marianne. Et af mine første marketingsprojekter, dengang jeg startede min første virksomhed op som 25-årig, var at finde ud af hvordan man bliver fundet på Google, uden at skulle betale dyre klikpriser.
Siden har jeg været ansat som Google Search Specialist på bureau.
Men er nu selvstændig Google Ads Freelancer og SEO konsulent og elsker at hjælpe små virksomheder med at vækste og blive synlige.
Opsætning af Tracking på dine Google kontoer
- DKK 1500
Engangspris
Opsætning af sporing
- Du slipper for den tekniske hovedpine og kan bedre måle og spore dine kampagner.
Generelle spørgsmål om Tracking og Google Ads
Hvorfor er tracking vigtigt?
Af flere årsager: Den største grund er for at du kan se hvad der virker og ikke virker.
Udfyld formularen og jeg tager et kig på din konto
Få sat sporing op og rettet eventuelle konverteringsfejl på din konto, som vil forbedre dit setup.
Jeg går tingene igennem og sætter det hele op efter om du er en webshop eller sælger ydelser hvor man skal kontakte dig.
Udfyld formularen og jeg vender tilbage med hvad der skal gøres for at jeg kan se din konto.
*Du finder dit Google Ads ID der hvor du logger ind